Батькам першокласників


 Вітаю Вас, батьки! Ваша дитина виросла і стала школярем. Від сьогодні на неї чекають цікаві уроки, веселі перерви, нові друзі і перша вчителька. 
Це нові вимоги, нові правила, обов’язки, знайомства… Тому в цей період дуже важлива ваша підтримка та допомога.  Ось кілька порад для батьків:


  • Підтримайте в дитині її прагнення стати школярем;
  • Обговоріть з нею правила поведінки та безпеки у класі і в школі;
  • Організуйте правильний режим дня, для того, щоб дитина не втомлювалась і з радістю прокидалась вранці;
  • Візьміть за правило - зранку снідати. ("Лише заправлена машина може їхати", а ваша дитина продуктивно працювати);
  • Проводжаючи дитину у школу, не забудьте її обійняти, поцілувати та сказати приємні слова. Саме це і буде її підтримкою!
  • Зустрічаючи зі школи, проявіть турботу та уважність до дитини. Запитайте як пройшов день, що нового сьогодні дізналася,...
  • Цікавтеся її новими друзями;
  • Збирайте портфель звечора;
  • Виховуйте самостійність у дитини та організованість.
Бажаю Вам успіху!


Адаптація до школи

Початок навчання дитини у школі – відповідальний  і не простий етап у її житті. У цей період виникає багагато змін: новий статус, знайомства, режим дня, нові обов'язки, вимоги. Саме перед дорослими постає питання, як допомогти дитині впоратися з усім цим? як допомогти адаптуватися до нових змін?


Адаптація до школи - це процес пристосування дитини до шкільного середовища. Цей процес є індивідуальним. Одна дитина адаптовується за кілька тижнів, інша до 6 місяців, а то й і довше.


Шкільна адаптація включає в себе:

Фізіологічну адаптацію (пристосування до нового режиму дня та навчання);
Психологічну адаптацію  (входження до нової системи вимог, пов'язаної з виконанням навчальної діяльності);
Соціальна адаптація (процес входження до учнівського колективу).


Як допомогти дитині на шляху адаптації?

  • Формуйте позитивне ставлення до школи. Говоріть лише позитивне про школу. Не обговорюйте в присутності вашої дитини її шкільне життя.
  • Встановіть  режим дня – стабільність дарує почуття безпеки. Старайтесь дотримуватись його як в навчальні дні так і у вихідні.
  • Створіть ритуали прощання/привітання перед та після школи - теплі обійми, розмова...
  • Поговоріть з дитиною про її новий статус "школяр". Поясніть, що він/вона виросли, обговоріть чим відрізняється школа від садочка.
  • Підтримайте бажання вчитися. Цікавтеся успіхами дитини, не критикуйте за помилку. Пам'ятайте - кожен має право на помилку! 
  • Допоможіть дитині у самоорганізації. Пограйте у гру "склади портфелик", "що тобі потрібно для уроку математики"...
  • Не перевантажуйте дитину гуртками. Дайте їй відпочити після школи та прогулятися на свіжому повітрі.
  • Цікавтеся друзями сина чи доньки. Підтримайте бажання дружити з однокласниками поза школою.
  • Не порівнюйте свою дитину з іншими. Кожна дитина індивідуальність. 

Режим дня молодшого школяра.

Поради батькам

 

Дотримання режиму дня – один із важливих факторів успіху у навчанні дитини в школі. Режим дня дає змогу дитині виробити певні навички, а саме дисциплінування (сприяння дотримання часових меж для гри, навчання тощо…), формування здорового способу життя та турботи про себе (зміцнення психоемоційного здоров’я). Це важливий засіб збереження нормальної працездатності учня.  Введення цього елементу у повсякденне життя молодшого школяра потребує допомоги батьків, а саме його створення та контролю дотримання.

Створюючи режим дня для першокласника слід звернути увагу на:

– вікові та індивідуальні особливості дитини;

– завантаженість дня (тут слід звернути увагу на навчальну та поза навчальну діяльність);

- дотримання режиму потрібно вводити поступово, все має відбуватися з любовю та без примусу, але в подальшому він має бути постійним і системним, бажано не порушувати складений розклад;

– він повинен містити усі активності дитини, бути зрозумілим та передбачуваним для розуміння та виконання, бути адаптованим для робочого тижня, вихідних та канікул.

Наведемо кілька порад  для режимних елементів молодшого школяра:

Підйом. Ранок у багатьох сім’ях проходить напружено, особливо тоді, коли дорослі поспішають на роботу. Є хороша приказка «Як ранок почнеш – так день і проведеш». Тому, щоб уникнути будь-якої ранкової напруги починайте день з позитиву та розрахуйте час пробудження (час підйому має бути такий, щоб дитині було достатньо часу прокинутись, прийняти гігієнічні процедури, порухатись чи зробити ранкову гімнастику, одягнутись, поснідати та добратися до школи). Будіть сина чи доньку тихим спокійним голосом, привчайте дитину вставати зразу (затяжний підйом породжує млявість), вітайтеся та бажайте один одному «Доброго ранку!». Щоб час на збір був легший зранку, готуйте всі речі звечора. Сніданок – основний режимний елемент. Памятайте, що жоден автомобіль не поїде, якщо його не заправлять.

Після уроків. Після уроків дайте можливість відпочити, якщо в дитини є потреба поспати, нехай поспить. Період після уроків повинен включати такі елементи:  обід, відпочинок (стан спокою або сон), прогулянка на свіжому повітрі, дозвілля. Після того як дитина відпочила ми можемо з нею з новими силами повторити те, що сьогодні вчили у школі, почитати книгу, зайнятись творчістю чи іншою улюбленою справою. Якщо дитина відвідує поза навчальні заклади після уроків, то слід пам’ятати, що після гуртків чи секцій теж потрібно виділити час на відпочинок.

Вечірній час. Вечір – хороша нагода для спілкування в колі сімї (спільна вечеря, розмови, перегляд мультфільмів, читання книг). Ввечері надавайте перевагу спокійним видам активностей  для дитини. Підготуйте портфелик разом з сином чи донькою, обговоріть одяг, який будете завтра одягати, створюйте вечірні рутини, щоб дати зрозуміти дитині, що час наближається до сну. Сон молодшого школяра повинен бути не пізніше 21.00 – 22.00.

 Звичайно, розумні відхилення від режиму допустимі, але батьки мають завжди дбати про те, щоб сприяти дотриманню учнями основних режимних моментів: глибокий і міцний сон, повноцінне харчування, достатнє перебування на свіжому повітрі, забезпечення загального розвитку дитини тощо.

   Орієнтовний режим дня для учнів початкових класів

6.30 – 7.00 – пробудження, підйом, ранкова гімнастика, водні процедури, ранковий туалет, прибирання ліжка

7.15 - 7.25 –  сніданок

7.30 – 7.50 –  дорога до школи

8.00 – 12.25 –  заняття в школі

12.30 – 13.00 –    повернення зі школи

13.00 – 13.30 –    обід

13.30 – 14.30 –    післяобідній відпочинок

14.30 – 16.00 –    перебування на повітрі

16.00 – 17.30 –  виконання домашніх завдань (через кожні 30—35 хвилин — перерви на 5—10 хвилин). Під час першої перерви — підвечірок

17.30 – 19.00 –    перебування на повітрі, заняття у спортивних гуртках

19. 00 –20.30 –   вечеря, заняття улюбленими справами

20.30 – 21.00 –   підготовка до сну.                 

21.00 - 22.00Сон

Немає коментарів:

Дописати коментар